Urząd Stanu Cywilnego
Ilość odsłon: 18426
|
|
|
Urząd Stanu Cywilnego - informacje ogólne Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z Kodeksu rodzinnego
i opiekuńczego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz zadania z innych aktów
prawnych związane ze sprawami osobowymi, a w szczególności:
1. realizuje zadania związane z rejestracją stanu cywilnego, poprzez:
• prowadzenie ksiąg stanu cywilnego, urodzeń, małżeństw i zgonów dla zdarzeń, które
nastąpiły w okręgu jego działania, zgodnie ze szczegółowymi zasadami wynikającymi z
ustawy- Prawo o aktach stanu cywilnego,
• przyjmowanie zgłoszeń i oświadczeń woli, mających wpływ na stan cywilny osób,
• wydawanie decyzji i postanowień w sprawach z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
• wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego,
• współdziałanie z innymi organami administracji samorządowej, państwowej oraz sądami;
2. przyjmuje oświadczenia woli w zakresie określonym w Kodeksie rodzinnym i
opiekuńczym oraz w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego;
3. z Kodeksu Postępowania Cywilnego:
• powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z
urzędu,
• ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie,
• składanie, na wezwanie sądu, urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia
akt sądowych,
• udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji.
Wykaz spraw jednostki: "Urząd Stanu Cywilnego"
• Jubileusze związane z 50-leciem pożycia małżeńskiego
• Nadanie nazwiska męża matki
• Odtworzenie aktu stanu cywilnego
• Powrót osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
• Rejestracja orzeczeń sądowych, ostatecznych decyzji i innych dokumentów stanowiących
podstawę wpisu do ksiąg stanu cywilnego
• Rejestracja urodzeń
• Rejestracja zgonów
• Skrócenie terminu zawarcia małżeństwa
• Sprostowanie błędów pisarskich w aktach stanu cywilnego
• Transkrypcja aktu sporządzonego za granicą
• Uznanie dziecka
• Uzupełnianie aktów stanu cywilnego
• Wniosek o wpisanie do aktu urodzenia dziecka wzmianki o tym, że rodzice dziecka zawarli
związek małżeński
• Wydawanie odpisów aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu
• Wydawanie zaświadczeń o braku księgi lub braku aktu
• Zawarcie małżeństwa cywilnego
• Zawarcie małżeństwa konkordatowego
Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek, Środa, Czwartek, Piątek: 7.30 - 15.30
Wtorek: 8.00 - 16.00
Więcej...
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa, zgonu 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty
- odpowiedni akt stanu cywilnego (odpis zupełny)
- dokumenty posiłkowe (np. zaświadczenia)
Więcej...
Skrócenie terminu do zawarcia małżeństwa 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty
- dokumenty posiłkowe (np. zaświadczenia)
Więcej...
Sprostowanie treści aktu stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa, zgonu 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty
- odpowiedni akt stanu cywilnego (odpis zupełny)
Więcej...
Umiejscowienie (wpisanie do polskich ksiąg) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty
- oryginał odpisu zagranicznego aktu stanu cywilnego
- urzędowe tłumaczenie aktu dokonane przez tłumacza przysięgłego
Więcej...
Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa, zgonu 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty
- odpowiedni akt stanu cywilnego (odpis zupełny)
Więcej...
Wręczenie medali za długoletnie pożycie małżeńskie 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowody osobiste Jubilatów
- odpis skrócony aktu małżeństwa
Więcej...
Wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego 1. Wymagane dokumenty:
- wniosek zainteresowanego
- dowód osobisty wnoszącego o odpis
Więcej...
Zawarcie małżeństwa – ślub cywilny 1. Wymagane dokumenty:
- dowody osobiste przyszłych małżonków
- odpisy skrócone aktów urodzeń (nie dotyczy osób urodzonych na terenie miasta i gminy Piotrków Kujawski)
- w zależności od stanu cywilnego osób zamierzających zawrzeć związek małżeński: odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub odpis skrócony aktu zgonu małżonka (z wyłączeniem zdarzeń zarejestrowanych w Piotrkowie Kujawskim)
Więcej...
Zawarcie małżeństwa – ślub konkordatowy 1. Wymagane dokumenty:
- dowody osobiste przyszłych małżonków
- odpisy skrócone aktów urodzeń (bez względu na miejsce urodzenia)
- w zależności od stanu cywilnego osób zamierzających zawrzeć związek małżeński: odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub odpis skrócony aktu zgonu małżonka (bez względu na miejsce zdarzenia)
Więcej...
Rejestracja urodzeń 1. Wymagane dokumenty:
- zgłoszenie urodzenia dziecka (oświadczenie lekarza rodzinnego w przypadku urodzenia na terenie miasta i gminy Piotrków Kujawski)
- dowody osobiste rodziców dziecka
- w zależności od stanu cywilnego matki (do wglądu): odpis skrócony aktu małżeństwa, odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub o separacji, odpis skrócony aktu zgonu małżonka, odpis skrócony aktu urodzenia matki dziecka
Więcej...
Rejestracja zgonów 1. Wymagane dokumenty:
- karta zgonu (wydaje lekarz rodzinny w przypadku zgonu na terenie miasta i gminy Piotrków Kujawski)
- dowód osobisty osoby zmarłej
Więcej...
|
|
|